A mentorálás jelentősége a korai iskolaelhagyás mérséklésében

  • 2021.02.17.

A mentorálás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni a korai iskolaelhagyás kockázatának kitett tanulók esetében. Ennek az érzelmi alapú bizalmi kapcsolatnak a pozitív hatása számtalan területen megmutatkozik. Nagymértékben támogatja a kognitív fejlődést, valamint az érzelmi és szociális kompetenciák minőségi változását. A mentorálási tevékenység növeli a tantárgyi eredményességet, erősíti a tanulási motivációt, jó hatással van a mentorált önbecslésére, segítséget jelent egy pozitív életútterv megfogalmazásában, megvalósításában.

A mentorálási alkalmak a közösen megfogalmazott célok mentén, folyamatszerűen épülnek egymásra egy előre meghatározott tematika mentén, ami azonban az egyéni igényeknek megfelelően rugalmasan változhat.

A meghallgatás, az aktív figyelem, az elfogadás önmagában is támogató hatású. A pozitív visszajelzések hatására bizalmasabb magánéleti problémákra, kérdésekre is sor kerülhet, mely során a mentor egy újfajta nézőpont alternatíváját kínálja fel a mentorált számára.

A mentor szerep nagy felelősség, hisz egy olyan mintát mutathat, amivel könnyen lehet azonosulni, a mentorált átveheti a mentor stílusát, értékrendjét, világlátását. Éppen ezért tisztában kell lenni a szerep és kompetencia határokkal, és időről időre külső szemmel is rá kell tekinteni a mentori munkára pl. szupervízió keretében, és amennyiben szükséges, elakadás esetén segítséget kell kérni.

                                                                                                Kuik Erika mentor

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support