Alkalmazott módszertanok rövid összegző bemutatása- szakemberek

  • 2021.05.28.

A szakemberek esetében több szinten megfigyelhetünk hasonlóságokat a módszertani elemzés szintjén, hiszen a tanulóknál bevált, releváns módszerek között több olyan van, amelyek a szakértőink közötti kapcsolatépítésre, tudásátadásra ugyanúgy alkalmasak, mint a mentorált diákok esetében. A kutatásokban alkalmazott, főként a neveléstudomány területén ismert eljárások, módszerek emelhetőek ki ebben a tekintetben, hiszen a projekt tevékenységeinek tartalma, azok eredményessége csak annyiban mutatható ki, ha a megfelelő módszerekkel képesek vagyunk az objektív módon megmérni. Ezen a szinten szót érdemes a dokumentumok szisztematikus elemzése, melynek eredményeképpen a külső megbízott szervezet több ezer oldal iratot vett elemzés alá, s vont le azokból következtetéseket. A megfigyelés, mint módszer, szintén ide tartozik, mely egy adott esemény, jelenség előre megadott szempontjai mentén ad fejlesztési javaslatok megkomponálására okot, illetve figyelmeztet a nem megfelelő működésre, korrekció szükségességére. A méréseken túl a szakemberek esetében a személyes, illetve szakmai kapcsolati tőke fejlesztését kell kiemelnünk, mely azon az egyszerű elven alapult, hogy a hólabda módszerével, minden szakértő felgöngyölítette saját személyes kapcsolatait, s az azokban rejlő lehetőségeket megpróbálta a projekt céljaival összehangban működtetni. Ehhez természetesen sok elszánt, önzetlen, altriusta szakértő kooperációja, proaktivitása kell, mely az eredményeink szerint nagyban jellemzi a ’Suliplussz’ környezetét

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support