Az önismeret szerepe a „Suliplussz” programban

  • 2019.06.14.

Az önismeret, azaz az öndefiníció a saját magunkról alkotott képet jelenti, melyet a tanulók az iskolában, valamint az iskolai életen kívül szerzett személyes benyomásokkal, tapasztalatokkal építenek fel, a számukra adott visszajelzések tükrében. Kiemelkedően fontos nem csak az, hogy ezek a visszajelzések relevánsak legyenek egy- egy tanuló esetében, hanem az is, hogy a visszajelzések kódolása, megértése, azaz a tanulók önismeretének realitás elemei is megfigyelhetőek legyenek, hiszen ennek hiányában torz énkép alakulhat ki, mely később, az életpályaépítésben nehézségekhez, konfliktusokhoz vezethet. Az önismeret fejlesztésének leghatékonyabb módja a kutatások szerint az, ha a tanuló olyan szituációkban próbálja ki magát, melyekkel korábban nem találkozott, annak érdekében, hogy az adott tevékenységben megfigyelhető reakciók, érzelmi válaszok önreflektív módon tetten érhetőek legyenek. Ezen felül speciális önismereti kérdőívek is rendelkezésre állnak, melyek a programban ha nem is minden tanuló, de a legtöbb mentorált személy esetében alkalmazásra kerültek.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support