Kompetenciák a szakemberek munkájában

  • 2019.08.02.

Projektünkben a holisztikus problémakezelésből kiindulva egy speciális munkamegosztási kérdéssel is meg kell bírkóznunk, mely az eltérő szakterületről érkező munkatársak kompetenciahatárainak definiálását jelenti. Mivel főként pedagógusok, tanácsadók, szociális szakemberek vettek részt a tanulói fejlesztő munkában, illetve a szakértőknek szánt szolgáltatások fejlesztésében és megvalósításában is, ezért nagyon lényegesnek találjuk, hogy folyamatosan dolgozzunk közösen azon, hogy mely munkatársnak meddig terjednek ki a feladati, s milyen speciális esetekben kell esetleg egy másik szakemberhez (mentálhigiénés szakember, pszichológus, addiktológus) fordulni támogatásért. Mivel a „Suliplusszban” számos olyan komplex esettel találkoztunk, melyek megkövetelték a közös cél érdekében a szakmai együttműködést, ezért munkánkban a mentori kézikönyvben foglaltaknak megfelelően jártunk el, s a mentori fejlesztést az előre felkészített mentorokon felül más nem végezte. Ugyanígy tiszteletben tartottuk a pályaorientációs tevékenységek esetében a szakterület igényeit, s abba az olyan munkatársakat vontuk be, akik rendelkeznek az ilyen jellegű szaktudással, tapasztalatokkal. Véleményünk szerint a kompetenciahatárok ismeret és betartása a szakmai sikereink egyik legfontosabb kulcsa.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support