Mentori beszámoló (JLSA)

  • 2019.02.14.

A félévi bizonyítványosztás kinek csalódást, kinek kellemes meglepetést okozott a gyöngyösoroszi diákok között. A mentori foglalkozások alkalmával új célokat állítottak fel, akinek rosszabb lett a félévi értesítője javítani szeretne, akinek jobb lett, az szeretné megtartani, és/vagy javítani az eredményeket.

A 8. osztályosok már beadták a jelentkezési lapjukat, nekik a szóbeli meghallgatásokra kell készülni, a 7. osztályosok pedig jól tudják, hogy az év végi jegy már beleszámít jövőre a felvételi pontszámokba.

Átbeszélve az előző félévben végzett munkát, annak eredményeit, fogadalmat tettek a tanulók és papírra írták az elérendő célokat, feladatokat.

A projekt innovációja azon az elven alapul, hogy a nehéz helyzetben lévő fiataloknak komplex, személyre szabott humánszolgáltatásokkal lehetséges megadni azt a támogatást, aminek következtében szociális, társadalmi kirekesztésük csökken, tanulmányi eredményeik javulása révén képzési, munkaerő- piaci esélyeik javulnak, életvezetési kompetenciáik fejlődnek.

Fehérvári Anikó kutatásait alapul véve elmondható, hogy a lemorzsolódás legfőbb oka a motiváció hiánya. Az iskolai kudarcok befolyása a legnagyobb a lemorzsolódásra. Azok a tanulók, akik kevésbé eredményesek az általános iskolában, többször buktak meg, nem ott tanultak tovább az általános iskola befejezése után, ahol szerettek volna, illetve a középiskolában is megbuktak, társaikhoz képest gyakrabban morzsolódnak le. (Fehérvári: Kudarcok és megoldások, 2015.)

A lemorzsolódás legfőbb okai: a gyenge tanulási motiváció, a sok hiányzás, a gyenge felkészültség, gyenge képességek, rossz szociális háttér, magatartási problémák.

A mentori foglalkozások kiemelt feladata a tanulási motiváció erősítése, fenntartása. A motiváció és a tanulási eredmények kapcsolata könnyen megtapasztalható, amit kedvvel végeznek, az meghozza az eredményt, a siker pedig újabb sikereket generál. Az átélt sikerek és kudarcok az önbizalmat is jelentősen meghatározzák, ezért fontos tudatosítani a tanulókban minden kis eredményt, biztatni, elismerni, dicsérni őket.

 

Kuik Erika mentor

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support