Projektünk eredményességéről

  • 2021.03.19.

A folyamatban lévő értékelésekben tett megállapítások alapján elmondható, hogy a programunkban a komplex fejlesztés eredményeképpen a mentorált személyek általános személyiségfejlesztése mellett bizonyos (a célzott) képességeik fejlődése tekintetében lépnek előre (pl. tanulmányi eredmények, kulcsképességek, tanuláshoz kötődő képességek), amelyek révén nem csupán az iskolai teljesítményük fokozódik, s csökken a lemorzsolódás veszélye, hanem az általános életvezetési, alkalmazkodási képességeikben is erősödnek.

Az egyéni fejlesztési tervek tartalmazzák a fejlesztésre szoruló részterületeket, melyek folyamatos monitorozása lehetőséget ad arra, hogy a fejlesztési irányok specializálódjanak, szélesedjenek, illetve a változásoknak megfelelően egy- egy részterület kiemelésre kerülhessen.

Általánosságban igaz, hogy az innovációs komplex mentori támogatás eredményeként az alábbi területek fejlődnek, változnak pozitív irányba:

  • adott szaktárgyi teljesítmény
  • általános tanulási képesség
  • kulcsképességek (kooperáció, kommunikáció, konfliktuskezelés és kapcsolatteremtő képesség)
  • rugalmas alkalmazkodás képessége
  • általános életviteli képességek
  • bizonyos egyéb mentális képességek

Összességében hangsúlyozandó, hogy az innováció az egyéni esetkezelésnek köszönhetően, a folyamatosan megvalósuló személyes mentori tevékenységék révén természetesen egyéni eredményeket hoz majd, amelyek tekintetében a gyorsan változó gazdasági körülményeknek való megfelelés mellett a társadalmi kirekesztődés veszélyének csökkentése is hatásként definiálható.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support